Wrath of the Emperor Quest/Spoiler

Recompensa: Spiritual Charm, Wayfarer Outfits, Black Jade Cobra, 100 Platinum Coins, 10 Crystal Coins, 10 Red Dragon Scales, 5 Gold Ingots, 10 Black Pearls, Blue Gem, Dragon Backpack, Jewelled Backpack, escolher entre Elite Draken Helmet, Royal Draken Mail, ou Royal Scale Robe.
Localização: Zao e Banuta Level requerido: 80 (requer a The New Frontier Quest) Premium requerida: sim Esteja preparado para enfrentar: High Class Lizards, Drakens, Undead Dragons, Ghastly Dragons, Dragon Lords, Demons, Serpent Spawns, Lizard Nobles, Lizard Magistratus, Lancer Beetles, Souleaters, Brimstone Bugs, Wailing Widows, Terramites, Mutated Bats, Mutated Tigers.
Legenda: A hora de atacar o Imperador Dragão finalmente chegou! Volte até Zalamon para receber novas missões.

Requerimentos

  • The New Frontier Quest (até a missão 8 completa)
  •  Children of the Revolution Quest (task diária concluída)
  • The Ape City Quest (para acessar as profundezas de Banuta - até a missão 8 completa)
  • Wood
  • 3 Nails
  • Shovel
  • Rake
  • Pick
  • Obsidian Knife
  • 15,000 gps 
 

Método

Para começar essa quest, vá até o NPC Zalamon, leste de Zao, e peça por uma nova mission.

Missão 01: Catering the Lion's Den

Após um tempo de espera, finalmente chega a hora de passar através do Grande Portão. Vamos precisar usar uma rota alternativa, pois o Imperador aumentou a defesa do Portão depois de nosso ataque. Nossa primeira missão será usar um túnel de manutenção para chegar ao norte de Zao. Para os guardas não notarem nada, vamos usar um disfarce em forma de caixa.
  • Zalamon vai pedir 3 Nails e um pedaço de Wood para fazer a caixa. Entregue-os falando mission, e então quando você estiver preparado, fale crate.
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  • Ele marcou em seu mapa a localização do túnel, que fica no leste de Muggy Plains.
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  • Desça o buraco, e vá para o norte da caverna. Em um dado momento, você verá uma mensagem laranja para "vestir" seu disfarce de caixa. Ok, use ele e você será uma caixa.
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Caminho sem ser capturado

Important Icon.pngNota: caso você seja capturado, veja mais abaixo o que você deve fazer.
  • Nesse momento, você deve prestar muita atenção. Logo a frente, há portas, onde nelas guardas observam a passagem através de frestas. A cada aproximadamente 10 segundos, eles fecham essa fresta e você pode passar (você deve ser rápido). A dica é andar passa por passo com calma e deixar a luz do jogo baixa.
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  • Logo na frente, haverá guardas e para não ser visto, você deve andar em um caminho específico, fora do olhar deles. Abaixo o caminho com moedas (haverá também mais portas):
  • Preste atenção na nota na parede:
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  • Nesta parte, se você descer a escada, haverá uma parede bloqueando a passagem. Você vai precisar de alguém ajudando você a passar para o outro lado, usando o caminho de cima.
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  • Volte até a nota, e siga para a esquerda, usando as moedas nas imagens abaixo. Algum jogador precisa ficar na parte debaixo, puxando as alavancas para apagar as lâmpadas e você conseguir passar.
As alavancas:
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  • Ok, use a orientação abaixo para agir corretamente:

Como fugir em caso de captura

  • Se você for capturado, irá para um pequena caverna fechada e perderá sua caixa de disfarce. Lá, um guarda djinn é a sua única maneira de fugir.
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  • Fale com ele até convencê-lo. As palavras chaves são: hi, exit, no, yes, exit, no, yes, exit, no, yes, 278, exit, exit, exit e exit.
Ele vai transformar você em um Lancer Beetle. Então use o buraquinho na parede para escapar. Entretanto, você deverá fazer todo o caminho novamente, não interessa onde você errou. Além disso, sua caixa será devolvida.
  • Completando todo o caminho sem ser capturado, você chegará no local da imagem abaixo:
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  • A primeira missão ainda não acabou! Você ainda precisa encontrar a base rebelde (está marcada em seu mapa com um X), que fica ao leste. Durante todo o caminho, você encontrará bastante criaturas fortes, por isso tome cuidado.
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  • Chegando lá, fale com o NPC Chartan mission e zalamon, completando assim a primeira missão.

Missão 02: First Contact

Chartan irá contar que a base rebelde fica num antigo templo, que foi abandonado há um bom tempo. O teleporter que levava para Muggy Plains estava funcionando normalmente, mas parou de funcionar quando a corrupção em Zao atingiu aquela área.
  • Sua segunda missão é dar um jeito de arrumar o teleporter. Peça mission e desça a escada na direita. Você irá usar sua Shovel, Rake, Pick e Obsidian Knife. Siga as imagens abaixo para pegar os "ingredientes".
  • Após completar todo o processo acima, volte até Chartan e entregue sua missão.
Você poderá usar o primeiro teleporter que leva para Muggy Plains.
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Missão 03: The Keeper

  • Completando a segunda missão, volte até Zalamon no sul de Zao, e peça uma mission. Ele vai falar que os jardins ao norte de Zao estão contaminados por uma praga. Seu objetivo será matar o que era antes o protetor do jardim, a criatura chamada The Keeper.
Aceitando a missão de Zalamon, você receberá um Flask of Plant Poison.
Wrathofemperor12.jpg
  • Vá até a base rebelde usando o teleporter em Muggy Plains. Saindo da base, vá até uma pequena montanha ao sul, enfrentando uma grande variedade de criaturas:
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  • Chegando lá, use a Shovel para descer. Durante todo o caminho, vários Brimstone Bugs e Lancer Beetles vão ser encontrados em um espaço bastante pequeno, então você deve tomar cuidado para evitar waste desnecessário.
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  • Use o Flask of Plant Poison nas Dreadcoil para sumonar o The Keeper. Se você estiver com um time, só há necessidade de uma pessoa usar.
Ele tem bastante vida, mas pode ser morto com apenas um hit passando pelos poisons da sala. Após ser morto, simplesmente dê use no corpo da criatura para pegar a prova que Zalamon precisa, a Tail of the Keeper.
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  • Volte até Zalamon e entregue sua missão.
Nota: agora você comprar runas, poções e comida com o NPC Chartan na base rebelde.

Missão 04: Sacrament of the Snake

  • Chegamos na quarta missão. Pedindo uma mission, Zalamon contará que seu povo (os lizards), colonizaram várias partes do mundo. Mas a grande quantidade de inimigos encontrados sempre foi um grande problema. Com tudo, apenas dois reinos ainda existem, mas perderam o contato um com o outro. A Great Snake revelou a Zalamon que em algum lugar muito distante, em uma grande floresta, existe outro povo lizard. Sim, estamos falando de Tiquanda.
Entretanto, esse povo falhou com a Great Snake e perdeu a sua confiança. Mas eles ainda estão em posse de uma relíquia. É um cetro de imenso poder, e que pode ser encontrado no antigo templo (abaixo de Banuta).
Além de ser bem protegido, esse cetro é dividido em 3 partes: Sceptre Part (Emerald), Sceptre Part (Shaft) e Sceptre Part (Cusp). Então, as 3 partes devem ser unidas em um altar sagrado.
  • Você precisará de 15,000 gps, sendo 5k para cada parte do cetro. Também, acesso as profundezas de Banuta, fazendo até a última missão da The Ape City Quest.
Ok, vá para Port Hope e então Banuta. Desça até o andar -2, use o teleporter que leva para o andar com as Amphoras, que devem ser destruídas com armas corpo-a-corpo para liberar o outro teleporter (o mesmo que você faz na The Ape City Quest).
Banuta last before last.JPG
  • Se você tiver o atalho para Banuta, fica muito mais fácil, pois você chega logo no andar com a porta especial que leva ao antigo templo.
Quando você passar no teleporter, chegará no andar recheado de Serpent Spawns, Medusas e Hydras. A porta para o templo fica aqui:
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  • A partir de agora, existem 4 andares, 3 deles com os NPCs que você falar, e o quarto com o altar para montar o cetro. E claro, a cada andar fica mais difícil.

Primeiro andar, Sceptre Part (Shaft)

No primeiro andar, você obtém o bastão do cetro. Fique preparado para enfrentar qualquer criatura. O mapa abaixo indica exatamente onde fica o NPC e o próximo andar a descer:
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  • Quando encontrar o NPC Ghost of a Priest, fale mission e pague 5,000 gps pela parte do cetro. Então, vá para o próximo andar.

Segundo andar, Sceptre Part (Emerald)

Descendo no segundo andar, você consegue a ponta de esmeralda do cetro:
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  • O NPC fica na parte norte do complexo, você também deve falar mission e pagar os 5,000 gps. Depois, vá para o próximo andar.

Terceiro andar, Sceptre Part (Cusp)

No terceiro andar você pega a última parte, o meio do cetro:
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  • O NPC dessa vez encontra-se ao sudeste da escada. Pegue a parte falando mission, pague o valor, e vá para o último andar.

Quarto andar, o altar

Finalmente vamos montar nosso cetro no altar sagrado, no último andar. A quantidade de criaturas é bem grande e o caminho também. Siga o mapa abaixo:
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  • Pare no local indicado e com as partes na sua backpack, puxe a alavanca para ganhar o Snake Sceptre.
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  • Agora simplesmente volte até Zalamon e entregue a relíquia.

Missão 05: New in Town

Nota: Para conseguir pegar essa missão com o NPC, é necessário fazer a task diária do Zalamone a missão Exército Fantasma da Children of the Revolution Quest.
Nessa missão vamos entrar na grande cidade do Império. Para tal, Zalamon falsificou alguns documentos com base na sua vitória na arena de Zao. Além disso, seu objetivo é falar com o contato rebelde dentro da cidade.
  • Siga o mapa abaixo para chegar no NPC que guarda a entrada da cidade. Fique atento com as criaturas no caminho!
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  • Fale para o guardião mission e yes.
Ele vai teleportar você para dentro da cidade. Siga o caminho (não é difícil errar, já que existem grades fechando o acesso ao resto da cidade). Na parte sul de um complexo, fale com o NPC Zlak mission. Continua abaixo com a missão 06.

Missão 06: The Official Job

Essa missão não exige muito tempo. O rebelde Zlak irá comentar que é bom causar um pouco de caos na cidade. Por isso, você deverá matar 4 Lizard Magistratus. Eles podem ser encontrados nos andares superiores do complexo onde você está.
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  • Após matar os 4, fale mission para continuar na missão 07.

Missão 07: A Noble Cause

Com um pouco de caos dentro da cidade, o povo está com medo. Entretanto, ainda não é hora de entrar no palácio. Existem ainda muitos guardas. Seu objetivo será matar 6 Lizard Nobles. Com isso, outros nobres se sentirão ameaçados e pedirão guardas para protegê-los. Isso pode abrir uma brecha no palácio.
  • Para encontrar os Lizard Nobles, suba aos últimos andares nas casas da cidade.
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Com isso, você já tem acesso garantido ao teleporter embaixo do NPC Zlak, para voltar a base rebelde.
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Missão 08: Uninvited Guests

Finalmente vamos invadir o palácio! Para isso, vamos usar um antigo túnel de fuga. Uma recomendação: você vai precisar de um time forte e bastante suprimentos, então, prepare-se bem! Draken Elites, Draken Abominations, Draken Warmasters, Draken Spellweavers são algumas das criaturas que você encontrará (em grande quantidade, em todos os andares).
  • Siga os círculos verdes abaixo que levam ao início do palácio:
  • Você verá um piso especial com uma alavanca. Pare sobre o piso, puxe a alavanca e vá para o andar máximo do palácio.
Agora você deve descer tudo, até o andar mais profundo. Siga os círculos verdes para encontrar as escadas:
  • Fale com o NPC Zizzle mission para concluir essa missão.
NOTA IMPORTANTE: o teleporter no lado esquerdo da sala, com uma nota pendurada na parede leva novamente a cidade de Razzachai, se você pegá-lo, só será possível voltar usando uma Scale of Corruption e se estiver com a Mission 10 Aberta, então fique atento!

Missão 09: The Sleeping Dragon

Para o Imperador Dragão ter controle total sobre o continente, ele usa um tipo de cristal mágico, que amplifica seu poder. É possível reverter o poder, mas provavelmente fazendo isso vai alertar o Imperador. Mesmo assim, para chegar nesse cristal, é necessário entrar em um tipo de "reino espiritual", que é protegido por um dragão. Para entrar, é necessário uma chave. O problema é que: a chave está dentro da cabeça do dragão!
  • Sua missão será entrar nos sonhos do dragão e libertá-lo. Peça mission e depois yes. O NPC lhe dará uma poção especial e um papel com umas palavras estranhas.
Entre no teleporter do canto direito e vá para o norte da sala.
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  • Beba a poção, fale hi e depois a palavra do papel: SOLOSARASATIQUARIUM.
Será feita uma grande descrição RPGística de como são os sonhos de um dragão.
Bem, seu objetivo será pegar alguns itens para liberar o dragão em si. Abaixo as palavras chaves principais para se movimentar dentro dos sonhos do dragão:
Look - digite para ver o que existe ao seu redor.
Go - digite para saber quais direções você pode ir, sendo que pode ser: north, south, west e east.
Take - pegar algum objeto próximo a você.
Use - usar algum objeto próximo a você.

Use essa sequência:
  • west
  • take attachment
  • east
  • south
  • take stand
  • east
  • take model
  • take emeralds
  • west
  • north
  • east
  • take rubies
  • north
  • use attachment
  • take mirror
  • north
  • use model
  • south
  • south
  • west
  • west
  • north
  • west
  • take sapphire
  • east
  • south
  • east
  • use stand
  • use ruby
  • use sapphire
  • use emerald
  • use mirror
Caso você obtenha sucesso, outra descrição RPGística será dada e você poderá falar diretamente com o dragão. Fale wayfarer, mission e yes, para receber a chave do portão.
  • Além disso, você ganhará um Spiritual Charm. Agora volte até Zizzle pelo teleporter no sul, peça mission, e pegue seu Replica of the Sceptre.
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Missão 10: A Message of Freedom

Agora que temos acesso ao reino do Imperador e a Replica of the Sceptre, é hora de agir! Pegue o teleporter para voltar até o dragão e vá para o norte. Clique no portão e você estará numa pequena sala com um teleporter para voltar até Zizzle e outro no final da sala que leva até a batalha. Nosso objetivo será usar a Replica of the Sceptre no corpo morto das manifestações do Imperador.
  • São no total 4 teleporters em cada canto da sala com 4 "sentimentos" do Imperador e várias outras criaturas protegendo o local. Você vai precisar de um time forte. Okay, comece pelo teleporter na parte noroeste. Então, siga o sentido horário, indo para nordeste, depois sudeste e sudoeste (detalhe, no caminho haverá Undead Dragons, Draken Abominations e Ghastly Dragons, e nos teleports as mesmas criaturas mas com a presença de Draken Elites).
Ao entrar em cada sala, use o cetro no cristal no meio da sala (só há necessidade de uma pessoa do time usar). Depois, não esqueça de usar o cetro no corpo para prosseguir (Nota: você e seu time devem matar os bosses o mais rápido possível, e quando o boss morrer USE o cetro em seu corpo o mais rápido possível antes que desapareça).
No primeiro teleporter, você enfrentará o Desprezo do Imperador. No segundo, o Rancor do Imperador. Terceira sala, a Fúria do Imperador e por último e mais poderoso, a Ira do Imperador.
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  • Ao matar a Ira do Imperador, passando no teleporter da sala, você será levado a presença da "Consciência do Imperador". Continua na missão abaixo.
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Missão 11: Payback Time

Você finalmente vai encarar o Imperador Dragão cara-a-cara. Não exatamente cara-a-cara, tá mais pra cara-a-osso, mas tudo bem. Conversando, ele irá dizer que não está ali para lutar. Gostando ou não, teremos que trabalhar junto com ele para parar a catastrófe que fora iniciada.
  • Uma grande revelação acontecerá! Os objetivos de Zalamon não eram de ajudar o povo lizard, e sim libertar a chamada Great Snake, que tem objetivos de destruir o mundo que conhecemos atualmente. E outra revelação: ao usar a Replica of the Sceptre nos cristais, nós na verdade mudamos a sua energia para funcionar como fonte de poder e renascimento da tal Great Snake.
Vamos ter que confiar no Imperador. Fale mission e depois yes para aceitar a missão de impedir o "Deus das Serpentes".
  • Você será levado para a sala do combate final com dois teleporters: o da esquerda vai para Muggy Plains (fique tranquilo que você pode voltar por outro teleporter ali no mesmo lugar) e o outro leva ao Imperador.
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Volte até a sala que o Imperador lhe levou e vá até o centro dela. Puxando a alavanca, todo os jogadores no piso preto serão levados até o combate final.
  • Preparado? Puxe a alavanca! No total, irão aparecer 4 "encarnações" do Deus Serpente.
Finalmente, para acabar de vez com esses Deuses falsos, use sua Replica of the Sceptre no restos do Mutated Zalamon e saia pelo teleporter. Volte até o Imperador.
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Missão 12: Just Rewards

  • Opa! Hora de recompensas!
O Imperador teria vontade de comer você pelas suas burrices. Mas, ele reconhece seus atos e poupa sua vida. Além disso, irá mostrar sua generosidade com algumas recompensas. Você ganhará um baú cheio de dinheiro, uma casa na cidade, um set da mais fina armadura em Zao e uma mana que nunca acaba. Para pegar sua recompensa, vá até Razzachai e fale com o NPC Izsh.
  • Encontre o NPC no segundo andar do ministério.
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Fale mission e yes. Infelizmente, vamos receber a triste notícia que, por causa dos documentos falsos para entrar na cidade, guardas mortos, assassinato e destruição de bens em posse do Imperador, vamos perder quase toda nossa recompensa. A boa notícia é que sobrou algumas recompensas no porão.
  • Desça no porão (escada para missão 8) e entre na sala.
Pegue as duas backpacks (Dragon Backpack e Jewelled Backpack) nos baús da esquerda. Escolha entre os três itens (Royal Scale Robe, Royal Draken Mail ou Elite Draken Helmet).
Por último, não esqueça de clicar no guarda-roupas para ganhar seu outfit.
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A quest termina aqui! Para fazer os addons do outfit, visite An Interest In Botany Quest e A Father's Burden Quest.

Transcrições

Missão 01: Catering the Lion's Den

  • Zalamon: Not many travellerzz zzezze dayzz. I hope you bring good newzz.
  • Jogador: mission
  • Zalamon: Zze attackzz have weakened our enemy zzignificantly. Yet, your quezzt continuezz. Bezzidezz zzome tazzkzz you could take, zze zzreat of zze emperor izz zztill hanging over our headzz like a rain cloud. ...
  • Zalamon: Zzo, are you indeed willing to continue zze fight for our cauzze?
  • Jogador: yes
  • Zalamon: You continue to imprezz, zzoftzzkin. ...
  • Zalamon: A contact of zze rezzizztanzze izz located furzzer in zze norzz of Zao. ...
  • Zalamon: Zze emperor will drag hizz forzzezz to zze great gate now to bolzzter hizz defenzze. Zzinzze we attacked zze gate directly, he will not expect uzz taking a completely different route to reach zze norzzern territoriezz. ...
  • Zalamon: I azzume you are already geared up and ready to conquer zze norzz?
  • Jogador: yes
  • Zalamon: Your determination izz highly appreciated. To zzneak pazzt zze eyezz of zze enemy, you will have to uzze a diverzzion. Zzere are zzeveral old tunnelzz beneazz zze zzoil of Zzao. ...
  • Zalamon: One of zzem izz uzzed azz a maintenanzze connection by enemy lizardzz. To enter it, you will have to uzze a dizzguizze. Zzomezzing like a crate perhapzz. ...
  • Zalamon: Mh, if you can find zzome nailzz - 3 should be enough - and 1 piezze of wood, I should be able to create an appropriate cazzing. Return to me if you found zze itemzz and we will talk about zze next zztep.
Entregando os itens
  • Jogador: mission
  • Zalamon: Ah you have returned. I azzume you already found zzome itemzz to build a proper dizzguizze?
  • Zalamon: Very good, I am confident zzizz will zzuffizze. Now I can build and mark a crate large enough for you to fit in - while zztill being able to breazze of courzze - and I will mark it in our tongue zzo it will look lezz zzuzzpizziouzz. ...
  • Zalamon: Wizz zzeir eyezz towardzz zze gate, your chanzzezz to zzlip zzrough have never been better. I will keep zze zzpare materialzz here wizz me, we can alwayzz build a new one if you need to.
Pegando a caixa
  • Jogador: crate
  • Zalamon: Ah I zzee. You are ready for your mizzion and waiting for me to create and mark zze crate?
  • Jogador: yes
  • Zalamon: Alright. Let uzz create a crate. Hm. Let me zzee. ...
  • Zalamon: Good. Zzat will do. ...
  • Zalamon: Zze maintenanzze tunnelzz are in zze eazzt of zze plainzz, near ze coazt. Here, I will mark zzem on your map. ...
  • Zalamon: Uzze zze dizzguizze wizzely, try to hide in zze dark and avoid being zzeen at all cozzt. ...
  • Zalamon: Onzze you have reached zze norzz, you can find zze rezzizztanzze hideout at zze ozzer zzpot I marked on your map. Now hurry.
Falando com o guarda da prisão
  • Zumtah: Another visitor to this constricted, cosy, calm realm, perfect except for an exit. Muhaha.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: There is none. Don't even think about getting out. You are trapped. Down here, with me. You will never get out of here. Now that this is clear, are you giving up?
  • Jogador: no
  • Zumtah: I've already told you that you can't get out. What's the problem? Do you even see an exit?
  • Jogador: yes
  • Zumtah: Muhahaha. Where? I can only see a dark cave with nothing than bones and a djinn in it. You mean that small hole there? Muhahaha.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: A what? I don't even know what you're talking about, human. If you aren't just giving up - will you kindly change the topic please?
  • Jogador: no
  • Zumtah: You are starting to get on my nerves. Is this the only topic you know?
  • Jogador: yes
  • Zumtah: Pesky, persistent human.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: Haha, no! No. Why don't you just stop asking me that and start enjoying your stay here?
  • Jogador: no
  • Zumtah: But there is no escape, I said NO. You've already asked several times and my answer will stay the same. What is this? Are you trying to test me?
  • Jogador: yes
  • Zumtah: Muhahaha. Then I will give you a test. How many years do you think have I been here? 89, 164 or 278?
  • Jogador: 278
  • Zumtah: Correct human, and that is not nearly how high you would need to count to tell all the lost souls I've seen dying here. I AM PERPETUAL. Muahahaha.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: Oh, you mean - if I have ever been out of here in those 278 years? Well, I - I can't remember. No, I can't remember. Sorry.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: No, I really can't remember. I enjoyed my stay here so much that I forgot how it looks outside of this hole. Outside. The air, the sky, the light. Oh well... well.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: Oh yes, yes. I... I never really thought about how you creatures feel in here I guess. I... just watched all these beings die here. ...
  • Zumtah: I... enjoyed this torture so much that I forgot time and everything around me. ...
  • Zumtah: I feel - sorry. Yes, sorry.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: Oh, excuse me of course, you... wanted to go. Like all... the others. I am sorry, so sorry. You... you can leave. Yes. You can go. You are free. I shall stay here and help every poor soul which ever gets thrown in here from this day onward. ...
  • Zumtah: Yes, I will redeem myself. Maybe in another 278 years. ...
  • Zumtah: If you want to go, just ask for an exit and I will transform you into a creature small enough to fit through that hole over there.
  • Jogador: exit
  • Zumtah: Alright, as I said you are free now. There will not be an outside for the next three centuries, but you - go. ...
  • Zumtah: Oh and I recovered the strange crate you where hiding in, it will wait for you at the exit since you can't carry it as... a beetle, muhaha. Yes, you shall now crawl through the passage as a beetle. There you go.
Falando com o Chartan
  • Jogador: mission
  • Chartan: Mhm, what are you doing here. Who zent you?
  • Jogador: zalamon
  • Chartan: I zee. Zalamon zent word of ze arrival of a zoftzkin quite zome time ago. Zat muzt be you zen. ...
  • Chartan: Well, I exzpected zomeone more - imprezzive. However, we will zee how far you can get. You've got newz from ze zouz? ...
  • Chartan: Hm, I underztand. ...
  • Chartan: Oh you did. ...
  • Chartan: I zee. Interezting. ...
  • Chartan: You being here meanz we have eztablished connectionz to ze zouz. Finally. And you are going to help uz. Well, zere iz zertainly a lot for you to do. Zo better get ztarted.

Missão 02: First Contact

  • Jogador: mission
  • Chartan: Great Znake forgive me to converze wiz ziz unworzy blankzkin.
  • Chartan: Zo are you ready to get zomezing done?
  • Jogador: yes
  • Chartan: Alright. Well, az you might not be aware of it yet - we are on top of an old temple complex. It haz been abandoned and it haz crumbled over time. ...
  • Chartan: Ze teleporter over zere uzed to work juzt fine to get uz back to ze zouz. But it haz ztopped operating for quite zome time. ...
  • Chartan: My men believe it iz a dizturbanze cauzed by ze corruption zat zpreadz everywhere. Zey are too zcared to go down zere. And zat'z where you come in. ...
  • Chartan: Zere were meanz to activate teleporterz zomewhere in ze complex. But zinze you cannot reach all ze roomz, I guezz you will have to improvize. ...
  • Chartan: Here iz ze key to ze entranze to ze complex. Figure zomezing out, reztore ze teleporter zo we can get back to ze plainz in ze zouz.
Entregando a missão
  • Jogador: mission
  • Chartan: Zo? Did you find a way to reztore ze teleporter?
  • Jogador: yes
  • Chartan: You did it! Zere waz zome kind of zparkle and I zink it iz working again - oh pleaze feel free to try it, I uhm, I will wait here and be ready juzt in caze zomezing uhm happenz to you. ...
  • Chartan: And if you head to Zalamon, be zure to inform him about our zituation. Food rationz are running low and we are ztill not well equipped. We need to eztablish a working zupply line.

Missão 03: The Keeper

  • Jogador: mission
  • Zalamon: You ezztablished zze connection to zze hideout, good. But zzizz izz no time to rezzt. Your new tazzk will be quite different. ...
  • Zalamon: Zze gardenzz are plagued by a creature. Zze former keeper of zzizz garden became an abomination of madnezz zzat needzz to be zztopped. ...
  • Zalamon: He hidezz deep underground and it will be dangerouzz to challenge him in hizz lair but I am willing to rizzk it. ...
  • Zalamon: Find him, dezztroy him, bring me hizz - I uhm, mean it izz utterly nezzezzary for you to deliver me a proof of hizz deazz. ...
  • Zalamon: Now go - what are you waiting for, zzoftzzkin? Ready to finish what needzz to be finished?
  • Jogador: yes
  • Zalamon: Fine. I guezz poizzoning zzome of hizz plantzz will be enough to lure him out of hizz conzzealment. Zzizz plant poizzon here should allow you to do zzome zzignificant damage, take it. ...
  • Zalamon: You can find him eazzt of zze corrupted gardenzz. Zzere uzzed to be a zzmall domizzile zzere but it hazz probably been conzzumed by zze corruption zzo beware. And now - go.
Entregando missão
  • Jogador: mission
  • Zalamon: Zzo... you finished him. Show me hizz head, will you?
  • Jogador: yes
  • Zalamon: Zzizz izz not hizz head but clearly belonged to zze keeper. I - I am imprezzed. You can go now. Leave me alone for a zzecond.

Missão 04: Sacrament of the Snake

  • Jogador: mission
  • Zalamon: At zze dawn of time, zze children of zze Great Zznake were numerouzz. Zzey daringly colonizzed many partzz of zze world. But all bravery did not help againzzt zze sheer number of enemiezz zzey encountered. ...
  • Zalamon: And while zze entitiezz zze unbelieverzz call godzz battled for power out of vanity, zze fazze of zze world changed violently. ...
  • Zalamon: Many zzentrezz of our magnifizzent zzivilizzation were dezztroyed and only two realmzz zzat we know of remained intact but lozzt contact to each ozzer. ...
  • Zalamon: In vizzionzz, zze Great Zznake revealed to Zalamon zze exzzizztenzze of ozzer lizzard people in a vazzt jungle in a far away land. ...
  • Zalamon: Zzough zze lizardzz of zze land failed zze Great Zznake and lozzt itzz favour, zzey are zztill in pozzezzion of ancient reliczz of immenzze power, onzze imbued by zze Great Zznake himzzelf. ...
  • Zalamon: I had vizzionzz of an - item. Yezz. It may be uzzeful for uzz - I mean you, ezzpecially you. ...
  • Zalamon: We need a zzeptre of power zzat can be found in zze underground of an ancient temple. It hazz been overrun by zzavage apezz and you will have to fight zzem and zze ancient guardianzz of zze temple azz well. Get uzz zzat zzeptre wherever it might be. ...
  • Zalamon: It wazz revealed zzat it hazz been zzplit into 3 partzz for reazzonzz zzat are of no importanzze anymore. Zzizz powerful devizze could help uzz in our battle againzzt zze emperor. ...
  • Zalamon: A shaft, a cuzzp, and an emerald form a zzeptre of zzuch power zzat zze partzz were hidden and are now guarded by vile creaturezz. ...
  • Zalamon: Find it. Retrieve it. And bring it back to me.
Entregando o item
  • Zalamon: Not many travellerzz zzezze dayzz. I hope you bring good newzz.
  • Jogador: mission
  • Zalamon: You - azzembled zze zzeptre? Hand it out, give it to me, will you?
  • Jogador: yes
  • Zalamon: Finally. At lazzt. Zze zzeptre izz - ourzz. Ourzz of courzze. A weapon we should uzze wizzely for our cauzze. I need a zzecond or two. Do you leave me already?

Missão 05: New in Town

  • Jogador: mission
  • Zalamon: Now we need to get clozzer to zze emperor himzzelf. A hive of beezz would defend zzeir queen wizz zzeir lives in cazze an enemy gained entranzze. Zzizz makezz a formidable defenzze line, nearly inviolable. ...
  • Zalamon: But a zztranger directly in zze midzzt of zze hive will be acczzepted - after all it izz not pozzible to overcome zzuch a formidable defenzze which izz nearly inviolable, or izz it? Ha. ...
  • Zalamon: Now zzat you overcame zzeir linezz of defenzze at zze great gate, you only need to find a way to enter zzeir home. ...
  • Zalamon: Head zztraight to zze entranzze of zze zzity. If you can convinzze zze guardzz to let you enter zze zzity, you should be able to reach our contact zzere wizz eazze. ...
  • Zalamon: We have alzzo forged zome paperzz for you and zzent zzem to zze zzity. Your victory in zze arena iz well known in our land. Wizz zze help of zzezze paperzz you will pretend zzat zzome of zze higher officialzz want to talk to you about your battle. ...
  • Zalamon: Zzizz way you will be able to enter zze zzity of zze dragon emperor and meet our contact zzere in zze imperial offizze. He will give you zze next inzztructionzz.
Falando com o guardião
  • Jogador: mission
  • Gate Guardian: You want entranzzze to zzze zzzity?
  • Jogador: yes
  • Gate Guardian: Mh, zzzezzze paperzzz zzzeem legit, I have orderzzz to let you pazzz. Zzzo be it.

Missão 06: The Official Job

  • Jogador: mission
  • Zlak: Ze rumour mill iz quite fazt. Ezpecially when zomeone unuzual az you enterz ze zity. Zoon zey will learn zat you have no reazon to be here and our raze will be buzted. ...
  • Zlak: Zo we have to ztrike fazt and quickly. You will have to eliminate zome high ranking key officialz. I zink killing four of zem should be enough. ...
  • Zlak: Ziz will dizrupt ze order in ze zity zignificantly zinze zo much dependz on bureaucracy and ze chain of command. Only chaoz and dizorganization will enable me to help you with ze next ztep in ze plan.

Missão 07: A Noble Cause

  • Zlak: Chaoz and panic are already zpreading. Your barbaric brutality iz frightening effectively. I could acquire a key zat we need to get you into ze palaze itzelf. But zere are ztill too many guardz and elite zquadz even for you to fight. ...
  • Zlak: I need you to enter ze zity and zlay at leazt zix noblez. Ze otherz will feel zreatened and call guardz to zemzelvez, and ze dragon kingz will accuze each ozer to be rezponzible for zlaying zeir pet noblez. ...
  • Zlak: Zat should enable uz to give you at leazt a chanze to attack ze palaze.
Concluindo
  • Jogador: mission
  • Zlak: Word of your deedz iz already zpreading like a wildfire. Zalamon'z plan to unleash zome murderouz beaztz in ze zity workz almozt too well. You are already becoming zome kind of legend with which motherz frighten zeir unruly hatchlingz. ...
  • Zlak: Your next mizzion will be a ztrike into ze heart of ze empire.

Missão 08: Uninvited Guests

  • Jogador: mission
  • Zlak: Your eagernezz for killing and bloodshed iz frightening, but your next mizzion will zuit your tazte. Wiz ze zity in chaoz and defenzez diverted, ze ztage iz zet for our final ztrike. ...
  • Zlak: A large number of rebelz have arrived undercover in ze zity. Zey will attack ze palaze and zome loyal palaze guardz will let zem in. ...
  • Zlak: Meanwhile, you will take ze old ezcape tunnel zat leadz from ze abandoned bazement in ze norz of ze miniztry to a lift zat endz zomewhere in ze palaze. ...
  • Zlak: When everyzing workz according to ze plan, you will meet Zalamon zomewhere in the underground part of ze palaze.
NPC rebelde do palácio
  • Jogador: mission
  • Zizzle: You made it! Az zoon az you are prepared, I will brief you for your nexzt mizzion.

Missão 09: The Sleeping Dragon

  • Jogador: mission
  • Zizzle: Ze dragon emperor controlz ze whole empire wiz hiz willpower. But even he iz not powerful enough to uze ziz control continuouzly wizout zome form of aid. ...
  • Zizzle: From what I learnt from my informantz, ze emperor uzez zome kind of magic cryztalz zat amplify hiz powerz and tranzmit hiz will into ze land. ...
  • Zizzle: Wiz ze ancient zeptre zat you acquired for uz earlier, I can charge ozer zeptrez wiz azpectz of power of ze Great Znake. If you manage to touch one of ze tranzmitter cryztalz wiz ze zeptre, itz godly power will realign ze cryztal. ...
  • Zizzle: Not only will ze cryztal ztop zending ze orderz of ze emperor into ze mindz of my opprezzed people, it will alzo zend a mezzage of freedom and zelf-rezpect inztead. ...
  • Zizzle: Dizabling ze cryztalz will probably alert ze emperor. It will likely be too late for him to intervene in perzon but a creature of hiz power might have ozer wayz to intervene. ...
  • Zizzle: But zere iz more. To reach ze emperor, you will need accezz to hiz inner realmz. Ze zecret to enter iz guarded by a dragon. ...
  • Zizzle: But ziz iz not ze catch - ze catch iz, zat ze key iz buried in hiz vazt mind. Ze emperor haz bound ze dragon to himzelf, forzing him into an eternal zlumber. ...
  • Zizzle: A zignificant part of ze emperor'z power iz uzed to reztrain ze dragon. Ze only way to free him will be to enter hiz dreamz. Are you prepared for ziz?
  • Jogador: yes
  • Zizzle: Didn't exzpect anyzing lezz from you. Alright, zankz to your effortz to build an effective reziztanze, our comradez zalvaged ziz potion and ze formula you need to utter to breach hiz zubconzciouznezz. ...
  • Zizzle: Drink it and when you are cloze to ze dragon zpeak: Z...z.. well, juzt take ze sheet wiz ze word and read it yourzelf. A lot of rebelz have died to retrieve ziz information, uze it wizely. ...
  • Zizzle: Now go and try to find a way to reach ze emperor and to free ze land from it'z opprezzor. Onze you have found a way, return to me and I will explain what to do wiz ze cryztalz. May ze Great Znake guide you!
Sonhos do dragão, descrição RPGística de início
  • A Sleeping Dragon: ZzzzZzzZz...chrrr...
  • Jogador: SOLOSARASATIQUARIUM
  • A Sleeping Dragon: Dragon dreams are golden. ...
  • A Sleeping Dragon: A broad darkness surrounds you as if a heavy curtain is closing before your eyes. After what seems like minutes of floating through emptiness, you get the feeling as if a hole opens in the dark before you. ...
  • A Sleeping Dragon: The hole grows larger, you cannot close your eyes. An unimaginable black. Deeper and darker than any nothingness you could possibly imagine drags you into it. ...
  • A Sleeping Dragon: You feel as if you cannot breathe anymore. The very second you let loose of your consciousness, you sense all heaviness around you lifted. ...
  • A Sleeping Dragon: You dive into an ocean of emerald light. Feeling like born anew the colour around you is almost overwhelming. Countless objects of all shapes and sizes are dashing past you. Racing against each other, millions are clashing in the distance. ...
  • A Sleeping Dragon: The loudness of the gargantuan spectacle around you bursts your hearing, yet you absorb all the sounds around you. ...
  • A Sleeping Dragon: As several large obstacles move aside directly in front of you, an intense bright centre leaps into your view. Though you cannot perceive how fast you are, your pace seems too slow. ...
  • A Sleeping Dragon: Ever decelerating, you ultimately approach a middle in this chaos of tones of green. ...
  • A Sleeping Dragon: As you come closer to it, yellowish shades of orange embrace you, softer shapes emerge and you almost forget the mayhem before. In warm comfort you see what lies in the heart of it all. ...
  • A Sleeping Dragon: A majestic dragon in his sleep is surrounded by what seems the warmth and energy of a thousand suns. The tranquillity of its sight makes you smile gently. ...
  • A Sleeping Dragon: You feel a perfect mixture of joy, compassion and sudden peacefulness. Bright xanthous impressions of topaz, orange and white welcome you at the final halt of your journey. ...
  • A Sleeping Dragon: Dragon dreams are golden. ...
  • A Sleeping Dragon: You find yourself inside the dragon's dream. You can look around or go into a specific direction. You can also take or use an object. Enter help to display this information at any time.
Sonhos do dragão, descrição RPGística no final
  • A Sleeping Dragon: With your eyes covered and avoiding direct sight of the rays, you put the mirror into the stand. ...
  • A Sleeping Dragon: Instinctively you run to a larger emerald bluff near the raise to find cover. Mere seconds after you claimed the sturdy shelter, a deep dark humming starts to swirl through the air. ...
  • A Sleeping Dragon: Seconds pass as the hum gets louder. The noise is maddening, drowning all other sounds around you. As you cover your ears in pain, the humming explodes into a deafening growl. ...
  • A Sleeping Dragon: You raise your head above the edge of the emerald to catch a glimpse of what's happening. ...
  • A Sleeping Dragon: The hand seems to have grown into a fist. In the distance you can now see a blurry scheme of a creature too large for your eyes to get a sharper view of its head. ...
  • A Sleeping Dragon: Blending the rays, the mirror directs pure white light directly towards the part where you assume the face of the creature. ...
  • A Sleeping Dragon: The growl transforms into a scream, everything around you seems to compress. As you press yourself tightly against the bluff, everything falls silent and in a split second, the dark being dissolves into bursts of blackness. You wake.
Após acordar o dragão
  • A Sleeping Dragon: Greetings, wayfarer.
  • Jogador: wayfarer
  • A Sleeping Dragon: I call you the wayfarer. You travelled through my dreams. You ultimately freed my mind. My mind accepted you and so will I.
  • Jogador: mission
  • A Sleeping Dragon: Aaaah... free at last. Hmmm. ...
  • A Sleeping Dragon: I assume you need to get through the gate to reach the evildoer. I can help you if you trust me, wayfarer. I will share a part of my mind with you which should enable you to step through the gate. ...
  • A Sleeping Dragon: This procedure may be exhausting. Are you prepared to receive my key?
  • Jogador: yes
  • A Sleeping Dragon: SAETHELON TORILUN GARNUM. ...
  • A Sleeping Dragon: SLEEP. ...
  • A Sleeping Dragon: GAIN. ...
  • A Sleeping Dragon: RISE. ...
  • A Sleeping Dragon: The transfer was successful. ...
  • A Sleeping Dragon: You are now prepared to enter the realm of the evildoer. I am grateful for your help, wayfarer. Should you seek my council, use this charm I cede to you. For my spirit will guide you wherever you are. May you enjoy a sheltered future, you shall prevail.

Missão 10: A Message of Freedom

  • Jogador: mission
  • Zizzle: You freed ze dragon! And you pozzezz ze key to enter ze inner realmz of ze emperor, well done. ...
  • Zizzle: Now you are ready to reach ze inner zanctum of ze emperor. Zalamon'z revelationz showed him zat zere are four cryztalz channelling ze will of ze emperor into ze land. ...
  • Zizzle: Wiz ze relic you gained from Zalamon we were able to create powerful replicaz of ze zeptre. Take ziz wiz you. ...
  • Zizzle: You will have to realign ze cryztalz one after ze ozer. Ztart wiz ze one in ze norz-wezt and work your way clockwize zrough ze room. ...
  • Zizzle: Uzing ze zeptre will forze a part of ze emperor'z willpower out of ze cryztal. You will have to kill zoze manifeztationz. ...
  • Zizzle: Zen uze your zeptre on ze remainz to deztroy ze emperor'z influenze over ze cryztal. ...
  • Zizzle: I recommend not to go alone becauze it will be very dangerouz - but ALL of you will have to uze zeir zeptre replicaz on ze emperor'z remainz to prozeed! ...
  • Zizzle: Good luck. You will need it.

Missão 11: Payback Time

  • Awareness Of The Emperor: I am not here to fight you, fool. Like it or not, we will have to work together to stop the catastrophe you and that priest have initiated.
  • Jogador: mission
  • Awareness Of The Emperor: The amplified force of the snake god is tearing the land apart. It is using my crystals in a reverse way to drain the vital force from the land and its inhabitants to fuel its power. ...
  • Awareness Of The Emperor: I will withstand its influence as good as possible and slow this process. You will have to fight its worldly incarnation though. ...
  • Awareness Of The Emperor: It is still weak and disoriented. You might stand a chance - this is our only chance. I will send you to the point to where the vital force is channelled. I have no idea where that might be though. ...
  • Awareness Of The Emperor: You will probably have to fight some sort of vessel the snake god uses. Even if you defeat it, it is likely that it only weakens the snake. ...
  • Awareness Of The Emperor: You might have to fight several incarnations until the snake god is worn out enough. Then use the power of the snake's own sceptre against it. Use it on its corpse to claim your victory. ...
  • Awareness Of The Emperor: Be prepared for the fight of your life! Are you ready?
  • Jogador: yes
  • Awareness Of The Emperor: So be it!

Missão 12: Just Rewards

  • Awareness Of The Emperor: Greetings, mortal. Be aware that you are trying my patience while we are talking.
  • Jogador: mission
  • Awareness Of The Emperor: So you have mastered the crisis you invoked with your foolishness. I should crush you for your involvement right here and now. ...
  • Awareness Of The Emperor: But such an act would bring me down to your own barbaric level and only fuel the corruption that destroys the land that I own. Therefore I will not only spare your miserable life but show your the generosity of the dragon emperor. ...
  • Awareness Of The Emperor: I will reward you beyond your wildest dreams! ...
  • Awareness Of The Emperor: I grant you three chests - filled to the lid with platinum coins, a house in the city in which you may reside, a set of the finest armor Zao has to offer, and a casket of never-ending mana. ...
  • Awareness Of The Emperor: Speak with magistrate Izsh in the ministry about your reward. And now leave before I change my mind!
NPC Izsh
  • Izsh: Greetingz zcalelezz being.
  • Jogador: mission
  • Izsh: Oh yez, let me zee ze documentz. Here we go: zree cheztz filled wiz platinum, one houze, a zet of elite armor, and an unending mana cazket. Iz ziz correct?
  • Jogador: yes
  • Izsh: Fine, zo let'z prozeed. You uzed forged documentz to enter our zity, killed zeveral guardz who enjoyed a quite excluzive and expenzive training, deztroyed rare magical devizez in ze pozzezzion of ze emperor. ...
  • Izsh: Ze good newz iz, your zree cheztz of platinum should be nearly enough to pay ze finez. Lucky you, ziz could have left you broke. ...
  • Izsh: Zere are alzo zertain noble familiez complaining about ze murder of zeveral of zeir beloved onez. ...
  • Izsh: I zink I can make a deal wiz ze noblez by zelling zem your property in ze zity. Your prezenze would ruin ze houze prizez zere anyway. ...
  • Izsh: Of courze zat will not zuffize to compenzate zeir grief, zo I guezz you'll have to part wiz zat elite armor, too. Zadly, prizez for armor are on an all time low right now. ...
  • Izsh: But luckily you ztill have zat mana cazket. Well, you had it. Now we have to zell it. ...
  • Izsh: But not all iz lozt my blank-zkinned vizitor. According to my calculationz, zere iz ztill a bit left. ...
  • Izsh: I zink we can zave you zome gold and zome treazurez, and you can keep one pieze of your elite armor at leazt. ...
  • Izsh: You will find your rewardz in one of ze old zupply zellarz. Beware of ze ratz zough. ...
  • Izsh: Ze rednezz of your faze and ze zound you make wiz your teez iz obviouzly a zign of gratitude of your zpeziez! I am flattered, but pleaze leave now az I have to attend to zome important buzinezz.